text

„Nemilovat knihy znamená nemilovat moudrost. Nemilovat moudrost však znamená stávat se hlupákem.“
J. A. Komenský

čtvrtek 16. listopadu 2017

Fanda a jeho čtenářský měsíčník || ŘÍJEN 2017


Říjen je již za námi a půlka listopadu k tomu. Avšak konečně je to tady; Literární shrnutí za měsíc říjen roku 2017.
Tento měsíc byl na počet knih velmi úspěšný. Ačkoliv času na čtení bylo pomálu, jako správný knihomol jsem si vždy našel chvilku sáhnout po nějaké knížce a zhltnout její stránky.
Na cestě ke splnění Knižní výzvy uloženou Databází knih jsem se přiblížil k cíli zase o jednu knihu. Na její kompletní shrnutí se můžete těšit v dalším mém měsíčníku. Ale teď už ke knihám, které jsem přečetl v uplynulém měsíci.


Z kraje měsíce jsem se pustil do již zmíněné výzvy. Titulem, který splnil téma darovaná kniha, se stal Deníček moderního páru aneb ženy jsou z Venuše a muži jsou debil. Nedá se říct, že by to byla kniha, která by mne naprosto uhranula, ale svůj cíl splnila. Nejen, že jsem si odškrtl další titul, ale hlavně jsem se upřímně pobavil. Od Dominika Landsmana jsem již četl Deníček moderního fotra a upřímně jsem rád, že spolupráce se Zuzanou Hubeňákovou zplodila ovoce. Velmi příjemná oddychovka, u které se člověk povznese nad své problémy a může se s klidným svědomím smát těm druhým.


Fantastická zvířata a kde je najít (původní scénář). Film byl zábavný, příběh poutavý, postavy milé a sympatické. Celé jako pohádka. Při čtení scénáře mi na mysl opět vyvstaly všechny scény, které mi ulpěly nadobro v paměti. Co víc o tom říct. Přečíst či zhlédnout jistě není ztráta času.


Už příliš dlouho jsem kolem této série chodil a přemýšlel, zda pro ni nadešel čas. Série Kronika nesmrtelných a její první díl Nad propastí od Wolfganga Hohlbeina. Narazil jsem na ni zcela náhodou při jedné z mých, v té době velmi častých, návštěv Levných knih. Ihned mne zaujala její temná obálka, avšak po přečtení anotace jsem zaváhal. Příběh má velmi výrazné reálné prvky, a bohužel ty fantastické nejsou z anotace viditelné. Přesto jsem rád, že jsem po ní nakonec sáhl. Příběh mne ihned pohltil a nebýt vcelku častých stylistických a korektorních nedostatků, byla by tato kniha jednou z těch, které by si zasloužily mnohem lepší umístění. Autor na to má.

V říjnu jsem se pustil i do velké klasiky z řad válečných románů: Most přes řeku Kwai od Pierre Boulle, jejíž recenzi si můžete přečíst zde.


O Kaziměstech od Martina Bečana jste již jistě slyšeli. Pokud ne, přečtěte si je. Pokud si myslíte, že meze vaší fantazie sahají daleko, ta Martina Bečana ji hravě překoná. Nejen skvělý příběh, ale svět, který dokázal stvořit, je fantastický. Nedrží se žádných zaběhnutých kolejí, jde si zkrátka svou cestou. Jestli si z těchto knížek vyberete pouze jednu, pak neváhejte a chopte se Kaziměstů.

Anebo Manželů odvedle od Shari Lapen. Když mi tuto knihu Lucka doporučila, byla z ní nadšená. Vzhledem k tomu, že jsem zatím četl pouze jediný thriller a ten jsem nedočetl, byl jsem velmi zvědavý, jak to tentokrát dopadne. Hltal jsem každou stránku, každý odstavec. Styl, jakým je příběh o únosu dítěte za účelem záchrany vlastního odkazu psán, je jednoduchý a tak příběh plyne a nenechává vás vychladnout. Po každé kapitole chcete číst dál a dál. A co ještě musím vyzdvihnout, autorka se nesnažila získat si čtenáře sympatickou postavou, kterou budou všichni zbožňovat. Upřímně, já neměl rád nikoho. Přesto jsou postavy velmi lidské a to právě díky svým chybám. Nikdo není dokonalý a každý dělá chyby.


Podivná. Název dokonale vystihuje povídku, jíž uvozuje. Podivná knihovna od dnes velmi často zmiňovaného autora Haruki Murakamiho. Již jsem četl jinou povídku z tohoto cyklu a to Útok na pekárnu a jsem stejně zmatený jako před tím. Zřejmě mi v příbězích uniká hlavní pointa. Není to tak, že bych dočetl poslední stránku, a vlastně nevěděl, co jsem četl. Avšak hlubší smysl těchto povídek je kdesi v jiném vesmíru, než ve kterém jsem je četl.


Jak již Lucka zmiňovala, zavedli jsme si spolu zvyk, že každý večer si přečteme jednu kapitolu z Harryho Pottera. Koncem října jsme tak společně dočetli jeho druhý díl Tajemnou komnatu. Jelikož jsem Harryho ještě nikdy nepřečetl celého, je hezké odhalit jeho tajemství, které se do filmů - které jsem samozřejmě viděl - nevešly.

Víc už jsem za říjen nepřečetl. Pokud jste některou z těchto knih četli, napište nám, jaké a jak se vám líbily. Případně nám můžete doporučit vaše oblíbené příběhy.

Žádné komentáře:

Okomentovat