text

„Nemilovat knihy znamená nemilovat moudrost. Nemilovat moudrost však znamená stávat se hlupákem.“
J. A. Komenský

pátek 20. října 2017

Naslouchač || RECENZE

Petra Stehlíková

Nemám slov. Tak velké zklamání jsem už dlouho nezažil… jak to, že ještě není další díl! Prostě skvělé! Příběh vás donutí číst dál, dokud se neocitnete na poslední stránce. A jakmile se tam objevíte, bude vám pravděpodobně stejně moc líto, jako mně, že kniha už končí a další díl přijde, kdo ví kdy. Vlastně už víme kdy. Druhý díl by měl být k dispozici 7. 12. 2017.

„Život se skládá ze vzpomínek. Z dobrých i ze špatných. Ty dobré si pamatovat chceme, ty špatné se připomínají samy. Když se objeví nějaká špatná, můžeme ji zahnat dobrou. A když myslíme na hezkou, vybaví se ošklivá. A takový je život, Ilan. Vzpomínka střídá vzpomínku.“

Příběh se odehrává po Velké válce, kdy je svět rozdělen na dvě části; jedna je obyvatelná a druhá je zamořená jedovatými plyny. Obyvatelnou polovinu chrání štít, který čerpá energii ze zvláštního nerostu zvaného sklenit. Lidem, kteří dokážou zpracovávat sklenit, se říká sklenaři. A právě jedním takovým je i naše hrdinka, která má velké nadání, ale i jedno velké tajemství.

První polovina knihy pro někoho možná může být poněkud zdlouhavější a některé informace jakoby zbytečné či chaotické. Avšak ve druhé polovině se vše spojí do úžasného příběhu, plného napínavých situací, překvapivých zvratů, emocí, záhad… mě osobně bavila kniha už od první strany, ale od druhé poloviny jsem z ní nemohl spustit oči.

Avšak samotný děj a příběh není všechno, samozřejmě také závisí na tom, jak autorka dokáže svůj příběh převyprávět, a i zde musím uznat, že vypravěčů na takovéto úrovni je málo. V knize byly situace tak dobře popsané, kdy jsem se přistihl, že mám napnuté svaly v těle a snažím se číst co nejrychleji, protože jsem byl zkrátka napnutý k prasknutí a potřeboval jsem vědět, jak to bude pokračovat dál. Jen bych měl jednu malou výtku; velké množství nových slov na začátku knihy. Některá slovíčka byla možná i zbytečná, avšak postupem děje jsem se zorientoval, a pak už se to četlo jedna báseň.

Naslouchače k přečtení určitě doporučuji. Jedná se o skvěle zpracovaný, propracovaný a vynikající příběh.

Hodnocení: 95 %